Másfél méter távolság

28.: Szokványos utazás – szokatlan körülmények között

2020. május 14. - Pécs Decentrum

Előző cikk
Következő cikk 

Kilogikáztam, ha legközelebb megyek, akkor odafelé egyedül leszek utas, visszafelé pedig én vezetem a buszt.

 

A Kaposvár és Siófok közti utat időnként busszal teszem meg. 'Melyik járatot válasszam, hogy elkerüljem a zsúfoltságot?' – ez a kérdés sokszor okozott már dilemmát. Nos, az idei év húsvétja ebből a szempontból is rendhagyóan alakult. Valószínűsíthető volt ugyanis, hogy bármelyik járatot is választom, zsúfoltsággal ezúttal nem kell számolnom. Ennek ellenére meglehetősen elcsodálkoztam, hogy mindössze négyen voltunk utasok. Elővételben megváltott jeggyel, a hátsó ajtón felszállva, de (akkor még) maszk használata nélkül lehetett utazni. A kijárási korlátozás ellenére legálisan hagytam el a lakóhelyemet, hiszen édesanyámhoz mentem, aki az idősebb korosztályhoz tartozik, ráadásul egyedül él.

Siófokon már a húsvéti ünnepek előtt – az ország legtöbb településéhez képest komolyabb – szigorításokat vezettek be. Több alkalommal, több helyütt is tapasztalhattam, hogy arra jogosultak és önjelöltek is igyekeznek másokkal betartatni a szabályokat. Minket a Balaton-parton rendőrök figyelmeztettek, hogy maszk nélkül nem lehet közterületen tartózkodni. Egyébként a part azon részén alig-alig lézengett néhány ember, ami húsvét környékén teljesen megszokott. Viszont – a másoknak önzetlenül segítséget nyújtók mellett – megnőtt a „házmesterek” száma is. (Nem kizárólag csak Siófokon!) Ők azok, akik előszeretettel figyelmeztetnek másokat például arra, hogy menjenek még pár centivel arrébb, mert nincs meg a megfelelő távolság............Természetesen az óvintézkedéseket be kell tartani, de mintha egyre több lenne a paranoiás ember. Elgondolkodtam azon, hogy a világon milyen sok millióan élnek potenciálisan halálos veszélyeket rejtő környezetben. Teszik mindezt úgy, hogy amennyire csak lehetséges, nyugodtan kezelik a helyzetet. Például egy Ausztráliában élő honfitársunk lakonikusan mesélte, hogy a kertjében egy barnakígyót talált avarsöprés közben. A barnakígyó okozza a legtöbb halálos kígyómarást Ausztráliában. Szóval, ha valami alkalmas pánikkeltésre, akkor egy ilyen találkozás biztosan az.

Visszakanyarodva a saját történetemhez: hazautazáskor, a busz érkezésére várva, döbbenten figyeltem, hogy a járőröző rendőrök minden gyalogost igazoltattak. Már a buszon ültem, amikor az állomáson tartózkodók mindegyikét szintén igazoltatták. Hazafelé egyébként ketten voltunk utasok. Kilogikáztam, ha legközelebb megyek, akkor odafelé egyedül leszek utas, visszafelé pedig én vezetem a buszt. Akkor már én is mindenkinek csak javasolni tudom az unalomig hallott szlogent: "# maradj otthon". Mert ugyan van jogosítványom, vezetek is, de buszt még sosem vezettem.

2020. 04. 25.

 

Időközben a rendelkezések módosultak, illetve bármikor bejelenthetnek újabb módosításokat. A korlátozások bevezetése óta igencsak ajánlatos figyelni a legújabb híreket, mert ami ma szabálykövetés, az holnap már szabálytalanság lehet.

Írta: Szabó Anett

Előző cikk
Következő cikk 

A bejegyzés trackback címe:

https://masfelmetertavolsag.blog.hu/api/trackback/id/tr215693024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása